onsdag 16 oktober 2013

WOYZECK

Föreställning 71 

Woyzeck av George Büchner i regi av Miachael Thalheimer
Dom goda nyheterna är att denna föreställning bara är 1.30. Dom dålig nyheterna är att den är en och en halv timmer för lång. Jag förstod ingenting, och det här var värre än att sitta i en nedsläckt tågvagn och vänta i timmar på grund av signalfel. 
Jag fullständigt avskydde den här produktionen. Jag tycker synd om skådespelarna. Regin var så affekterad att jag inte förstod någonting av deras inbördes realtioner, eller varför dom gjorde något av det dom gjorde. 
Scenografin var intressant, kostymerna fina och Inga-Lill Andersson låter som Anita Lindblom när hon sjunger. Jag har sällan varit så uttråkad att jag funderade på att resa mej och gå. Jag tyckte att det här var riktigt, riktigt tråkigt och jag fullständigt hatade varenda sekund.
 med Anders Johanssonoch Staffan Berg på Dramaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar