tisdag 6 januari 2015

Nyårslöfte 2015


Nyårslöftet 2015 går sådär. En av sakerna jag lovat mej var att inte gå så  mycket på teater. Japp, du läste rätt: inte så mycket. Förra året blev det ungefär fyra i veckan, om man slår ut dom, och det är lite mycket. Inte att titta på, men att rapportera om. Det brukar ta en halv dag att skriva en rapport, ibland längre, om jag verkligen får kämpa. Och en kille måste ju jobba för brödet, n'est-café? Sitta i en stol och bli underhållen skulle jag kunna göra varenda kväll i veckan. Många andra gör det, men dom kallar det teve.  

I alla fall: den här veckan ser det ut att bli fyra föreställningar, så det här med att dra ner på det hela går ju inte någe' vidare. Men det är svårt att låta bli. 

Den här veckan blir det : 
BIBELN, på Kulturhuset Stadsteatern, Tisdag
PÅ SOPPKANTEN, revy på Soppteatern, på Onsdag
PARET, på Dramalabbet, på lördag
KVINNAN I SANDEN på Teaterverket, Söndag

Men för att riktigt se vad jag fixar kommer jag också att försöka göra en slags podcast, eller ljudinspelningar av mina rapporter. Får se hur det går. Ambitionen finns där. Liksom ambitionen att äta nyttigare, läsa mer, träna oftare och växa upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar