måndag 7 mars 2016

Jag vill rekommendera MURDER BALLAD, ett gästspel på Teater Playhouse


Igår hann jag slinka in på genrepet av MURDER BALLAD - tack Jennie Blåtå för tipset - som gästspelar på Teater Playhouse, och jag är fortfarande ganska uppskakad. Gå och se, hitintills har dom bara släppt tolv föreställningar under drygt en månad, och eftersom det bara finns omkring 200 platser i salongen kan det nog - förhoppningsvis, för dom, inte för dej - bli svårt att få biljetter, om man väntar för längre.
På kul, har jag tänkt att jag innan jag ser en föreställning ska ge mej själv en liten uppgift, att likna föreställningen vid någonting, - "Om den här föreställningen vore en bok av Agatha Christie, eller en butik på Drottingatan, eller något du kan köpa på McDonalds, vad vore den då? och sen lägga ut den på mitt Snapchat, jbclifton. Murder Ballad vad den första, och innan föreställningen gav jag mej uppgiften att tänka på att om den här föreställningen vore en krukväxt, vilket sort skulle det vara, och svaret blev - kom ihåg att jag sitter på en cykel och inte har tid att tänka - att den var en senig, sexig, giftig monstera-planta vars muskulösa rötter har spräck sin kruka, och vars luftrötter lurar in dej, förför dej, och sen kväver dej under sexakten. Och du är helt med på det.

En vanlig rapport kommer längre fram i veckan.
Fenomenal regi, och fyra skådisar som sjunger skiten ur varenda ton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar